Skader, fortrydelse, reklamation og ikke afhentede ordrer

Fragtskader

Er dine varer beskadiget ved modtagelse, bedes du tage billeder af emballagen samt det ødelagte indhold og sende det til butik@hfbutikken.dk med tilhørende ordrenummer, så vi kan oprette en reklamation.
Vi sørger selvfølgelig for at du får en forholdsmæssig godtgørelse for dine ødelagte varer.

Fragtfirmaerne skal bruge følgende billeder, for at der kan oprettes en reklamation hos dem:

  • Fotos af alle pakkens udvendige flader
  • Fotos af alt indvendig beskyttelse
  • Fotos af det skadede indhold.
  • Vi skal kunne se den påsatte GLS label på et af billederne af emballagen.

Annullering

Hvis du har bestilt en ordre og ønsker at annullere den, skal du tage kontakt til os hurtigst muligt efter ordreafgivelse via mailen: butik@hfbutikken.dk eller på telefon 56288200. Annulleringen betragtes først som bekræftet, når du har modtaget en skriftlig bekræftelse herpå.

Hvis ordren allerede er afsendt, inden du annullerer, skal du selv afholde returfragten. Vi bestræber os på at afsende din ordre hurtigst muligt, derfor er det vigtigt, at du også annullerer hurtigst muligt.

Fortrydelse

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare eller får den sidste vare i fysisk besiddelse – i tilfælde af at én eller flere varer på din ordre har skullet eftersendes. Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os en meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal afgives pr. mail på butik@hfbutikken.dk eller via vores kontaktformular på webshoppen. I meddelelsen skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidigt at give os tydelig besked herom.
Hvis du fortryder dit køb, skal du selv betale for at returnere varen. Returneres hele eller dele af din ordre, tilbagebetaler vi dermed varens/varernes beløb ekskl. eventuelle betalte udgifter til levering.

Varernes stand ved retur

Ved returnering af varer til HF Butikken, skal varerne returneres i samme stand og mængde, som de er modtaget. Vi accepterer kun varer, der er i ordentlig stand, ubrugte, i original emballage og med intakte prismærker. Varer skal være salgsbare. Er varerne leveret tilbage i ringere stand, end da den nåede frem til dig, får du et forholdsmæssigt afslag, når varens pris tilbagebetales til dig.
Al returnering skal ske med GLS eller Danske Fragtmænd.

Ombytning

Har du modtaget en vare, som ikke passer, ønskes i en anden farve el.lign., er det muligt at ombytte den. Dette kan langt hen af vejen gøres ligesom ved fortrydelse af købet, hvor du giver os besked herpå og sender varen retur inden for 14 dage efter modtagelsen, med én af ovennævnte fragtfirmaer. Ønsker du at ombytte hele din ordre, tilbagebetales alle udgifter forbundet med den første ordre, hurtigst muligt efter modtagelsen af denne. Du skal selv afholde udgifter til returfragt samt evt. fragtudgifter til den nye ordre.

OBS. Ombytning er ikke muligt ved køb af fødevarer til dyr/foder eller øvrige varer med kortere holdbarhed.

Reklamation

Købeloven giver reklamationsret i 24 måneder. For varer med begrænset holdbarhed er din klagemulighed begrænset af holdbarhedsperioden. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at fejlen eller manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen være rettidig. Det er din pligt at angive, og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk at få en kvittering for afsendelse af pakken, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger, hvis varen skal tilbageleveres.

Ikke-afhentede ordrer

Vi oplever en stigende tendens til at pakker ikke afhentes i pakkeshoppen, og derefter returneres til os efter 7 kalenderdage ifølge GLS’ regler. Dette indebærer en række udgifter til os, forbundet med plukning, pakning, forsendelse, returnering og herefter en ny oppakning af varerne samt refundering af ordrens udestående beløb. Vi opfordrer derfor til, at du henter din pakke hurtigst muligt efter den er ankommet til GLS depotet. I tilfælde hvor pakken ikke afhentes inden for transportørens frist, forbeholder vi os retten til at opkræve returfragten for en sådan ordre. Dette beløb fratrækkes ordrens sum, inden pengene refunderes til dig. Vi håber på din forståelse i forbindelse hermed.

Priser og betaling

Her kan du betale med kortbetaling, som indebærer Visa og MasterCard, samt Mobilepay og vi afregner i DKK inkl. Moms – Pengene trækkes, når varen er sendt fra lager. 

Vi gør opmærksom på: 

  • Betaler du med kort, reserveres det beløb, som du har godkendt under betalingen, på din konto. Pengene trækkes først, når vi afsender din ordre fra vores lager. 
  • Betaler du med Mobilepay, oplever du som kunde, at beløbet trækkes med det samme. Det betyder ikke, at vi har trukket pengene endnu. Det er Mobilepay, som trækker pengene omgående og reserverer dem, indtil vi trækker dem. Vi hæver altid først pengene, når din pakke afsendes fra vores lager. Vi kan aldrig hæve mere end din ordre beløber sig til, og som du har godkendt.
  • Alle priser på www.hfbutikken.dk på web-adressen http://www.hfbutikken.dk er inkl. moms, men ekskl. porto/fragt med mindre andet er angivet på varen.
  • Vi sender og sælger kun i Danmark. Der tages forbehold for evt. tryk/tastefejl på shoppen

Betaling via EAN-nummer

Vil du handle her på shoppen med et EAN-nummer, bedes du kontakte os på butik@hfbutikken.dk eller tlelfon 56288200.

Fortrolighedspolitik

For at handle hos os skal du oplyse dit navn, e-mail, adresse og telefon nr. Vi bruger dette kun i forbindelse med at sende din ordre til det rette sted, sende dig en mail med en ordrebekræftelse og en update på e-mail og sms om, når din ordre er sendt, og klar til afhentning.

  • Vi videregiver aldrig dine informationer til en tredje part og deler aldrig dine data andetsteds.
  • Vi sender dig aldrig uønskede mails. Du modtager kun mails som ikke vedrører din ordre eller øvrig henvendelse fra os, hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev.
  • Vi gemmer kun dit navn, e-mail, adresse og telefon nr. i vores system af regnskabsmæssige årsager i henhold til bogføringsloven.